color of my life

Friday, August 21, 2009

Ramadhan


Abu Hurairah telah berkata: Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang bermaksud: Sesiapa yang mendirikannya(Ramadhan) penuh keimanan dan keikhlasan diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu. (Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmizi, Abu Daud, Nasai'e,Malik,Ahmad dan Baihaqi)

Alhamdulillah, yg ditunggu telah tiba..Ramadhan dtg lg..bersyukur sbb dipertemukan lg dgn bulan yg mulia..
"ku mengharapkan Ramadhan kali ini lebih makna..
agar dapat ku lalui dgn sempurna.."
lirik lagu Man Bai n kumpulan Raihan..dan itulah hakikatnye..harap2 Ramadhan ni lebih baik dr yg sebelum2nya..mungkin ade org akan ckp, "mcm bagus je budak ni.."...hehe, ayat biasa la tu kan?? tp lantak pi la..masing2 ada hak..jgn cepat melatah dgn ckp2 org..kawal diri dr nafsu ammarah dan tukarkan ke nafsu mardiyah..itu lebih baik..
yg penting, gunakan lah kesempatan yg ade ni utk tambah amalan..byk amalan2 sunat yg boleh kite buat tuk tutup lubang2 yg ade n yg penting msti ikhlas..doa la semoga sentiasa diberkati dan dirahmati olehNya..sape tau Ramadhan ni leh jumpa Lailatulqadar ke..aminnn...

niatkan jugak dlm hati sedekahkan amalan2 tu pada mereka yg dah xde..

akhir kata, kepada sume yg terbaca blog ni dan mengenali diri saya..selamat menjalani ibadah puasa..maafkan segala salah silap sy serta halalkan mkn minum sy..yg terbaik itu semua hanya dari Allah dan keburukan itu dr diri sy sendiri..

Sekian

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home