color of my life

Wednesday, July 1, 2009

~S.A.B.A.R~

selagi bernyawa, kite akan selalu diduga...dulu aku selalu mengeluh, nape la aku selalu diduga and bla..bla..bla..kdg2 rase x larat, give up and so on..bila fikir2 balik, mcm org bodoh je buang masa dgn benda yg tak mendatangkan hasil..

bila teringatkan conversation dgn poksu masa nak gi KLIA tu, mula la berfikir dr sudut positifnya..aku cuba buat spt ape yg poksu usulkan which is sentiasa memaafkan kesalahan org lain, be good to parents n paling penting jaga solat and sentiasa sabar dgn apa yg jd..pas dah buat semua tu, cuba perbaiki diri utk jd lebih baik in terms of everything (career, relationship with others and etc)..kalau nak diikutkan kes poksu lg teruk..lebih hebat dugaan..tp Alhamdulillah, now he became a new man..rezeki melimpah ruah and kaya dgn kasih syg..
bila dah buat spt yg pksu usulkan, Alhamdulillah sgt2..ketenangan dan kebahagiaan yg aku kecapi hari ni lebih besar kalau nak dibandingkan dgn dugaan yg aku lalui dulu..semoga aku sentiasa dipelihara olehNya..dgn apa yg aku ade skrg, aku terlalu bersyukur dgn apa yg penah terjadi..mungkin Allah timpakan musibah sebagai teguran..klu tak, kite x sedar baik buruk sesuatu yg kite lakukan..
"Boleh jadi kamu mencintai sesuatu padahal se­suatu itu amat buruk bagimu, dan boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal itu amat baik bagimu. Kamu tidak menge­tahui sedangkan Allah Maha Mengetahui" (QS. 2:216)
ayat atas tu aku ingat selalu sbg pemberi semangat bila bersedih..sesungguhnya hanya Dia yg maha mengetahui atas sesuatu perkara..sbg hamba, kite kena redha dgn apa yg ditakdirkan utk kite..percaya kepada qada' dan qadar, iaitu rukun iman yg keenam..kalau x percaya cane leh kata beriman pd Allah..huhu..
selain tu aku bersyukur sbb ade kawan2 yg selalu bg semangat tuk aku terus tersenyum and happy..thanks to Lidya, Ain and Kak Lin..dan jugak pd kwn2 opis yg best (Kak Rohana, Kak Ct, Kak Zam, Shida, Zura, Kak Yun n Dila)..u guys mmg best gilerr!! dgn diorg ade je aktiviti yg dibuat..bowling, soping, lepak popular book store..mostly aktiviti2 yg berfaedah..
skrg ni, Alhamdulillah rezeki semakin murah..family semakin bahagia..dan x sabar tggu date 26th july and all the trips which has been planned..langkawi n bandung, here i come!! senyuman aku skrg pun bkn lg palsu..hehe..apa yg penting, hidup kena slalu iklas dan jujur..semoga kemanisan ini akan berkekalan...amin..

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home