color of my life

Monday, January 12, 2009

Happy New Year!!


Happy new year to all...new year eve yg amat mmboringkan..i go nowhere except "lepaking" kat umah..1 Jan 2009, bermula la tahun baru..dan aku akan pastikan aku akan mndapat sesuatu yg baru dlm hidup in terms of financial, companion or opportinities..aminnn..

rasenyer x byk aktiviti yg dilakukan walaupun cuti new year...dok umah, buat apa2 yg patut..ptg kuar round shah alam, subang and last but not least g tg harapan..konon2 g tanam harapan baru la tue...cehhh!! last year's resolution pun rasenyer x tertunai..lagi mau realisasikan resolution baru..mcm hampehhh je bunyiknyerr...

tp, walau apa pun yg terjadi...aku akan lupakan segala2 yg terjadi in 2008 and open the new chapter in 2009..hopefully 2009 wil be my wonderful year..ahaks..ada makna yg tersirat dan tersurat tu..byk yg telah di planning seawal 1 january..tp segala2nya biarlah rahsia..klu boleh aku dah x nak berduka..berduka?? hmmm...i just wanna be happy with people who wil alwiz appreciate me, yg jujur, ikhlas dan baik2...hehehe...skali gagal, x bererti gagal slama2 nya kan..lumrah kehidupan, ade jatuh dan bgn..itulah yg aku alami..dan yg pasti, perkara buruk yg berlaku dlm hidup kite tu x semuanya x baik..kdg2 Allah sengaja uji kite utk tgk sejauh keimanan hambanya..sejauh mana kite mampu berfikir tuk menghadapi ujian2 nya..derita yg kita hadapi kdg2 akan mndapat balasan yg plg manis..cuma kita je x tau apa yg ditentukan utk kita dan bila masanya..

selagi ade peluang, aku akan cuba grab walaupun kdg2 semua tu perlukan kite tuk berkorban..chaiyokkk!! aku sedar pembaharuan tu penting utk kite mengubah keadaan..mengubah keadaan utk jd lebih baik dr sblm2nya..semoga 2009 mampu mnjadikan aku manusia yg lebih baik, berkeyakinan dan berjaya dr semua segi..

tp, ade 1 yg x best...2009 umo pun dah berganjak...huhu, mcm xleh terima hakikat jek..eventhough it is just a matter of number but it is very meaningful to me..arrrghhh!!!! byk yg perlu diubah in terms of attitude, image and also akidah..perghhh.. bkn mudah tuk semua itu..tp di mana ade kemahuan di situ ade jalan kan?? usaha tangga kejayaan..hehe..

as this is the first n3 for the year, aku harap semuanyer akan berjalan dgn lancar lepas ni tanpa halangan dan dugaan lagi..kepada yg akan membina masjid dlm tahun ni, aku ucapkan semoga berbahagia ke akhir hayat..kepada yg masih tercari2, semoga korang akan dipertemukan dgn mr/mrs right korang..kepada yg dpt baby, tahniah..kepada sape lagi ek?? and for me, semoga Allah berkati dan lindungi dan merahmati aku..murah rezeki dan ceria slalu..x lupa jugak semoga dipercepatkan jodoh ku dgn lelaki yg selayaknyer bergelar suami ku...aminnn..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home